cover power

Covers gillar vi sällan eller hur? Speciellt inte de där upp-poppade versionerna av ballader. Eller ännu värre; trance-versionerna av låtar som redan var poppiga och dansvänliga.

Men visst finns det bra covers också!
Här är några av mina favoriter!

Bästa Guano Apes gör en awsome cover på Alphaville's "Big in Japan".


Tjejigt punkig cover på The Sweet's "Wig Wam Bam"


Fantastisk ska-cover på Dexys Midnight Runners "Come on Eileen".


och för att retas lite med Tobbe så lägger jag in den här...... Originalet med Guns n Roses är såklart bäst, men den här är ändock ganska party ;)
 

Nä nu kom jag inte på några flera för stunden. Många covers finns det, men mycket skit...... och vissa undrar man över varför de ens gjordes, och framför allt på på singel. Nu tänker jag främst på Ronan Keatings helt menlösa version på underbara Goo-Goo Dolls "Iris".

Vilka är dina favorit covers?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0