Blöt tävling

När jag begav mig ut till bilen för att möta upp Jessica så sken solen. Tobbe och Tudor tänkte åka och bada. Men väl på väg för att hämta upp mina kaniner så ser jag hur det börjar bli grått längre bort. Jag ringer Tobbe och säger att det kanske inte är läge för dem att åka iväg.
När jag hämtat kaninerna ringer Jessie och säger att det spöregnar. Nää, här är det fint än säger jag, men det kommer nog snart här med.
Hinner inte ner på E18 förrän det börjar droppa. Och lagom när jag kommer ur Västerås så vräker det ner. Och så fortsatte det till örebro och ett bra tag där. Brrrr vad kallt det blev på tävlingen. Jag var blöt, kissnödig, hungrig och frusen på samma gång. Kunde det bli bättre? hmm...

Kaninerna då? 2/3 gick bra. Oskar gick på 1+0 och Cleo 1+1. Cleo hoppade med väldigt bra fart men slarvade ner ett par. En rivning mindre så hade hon kommit 3:a. Nu blev det istället Oskar som kom 3:a som snabbaste 1-felaren, och Cleo kom precis utanför placering, dvs 6:a som snabbaste 2-felaren (om jag inte kollade helt fel i protokollet. Det var jag som fyllde i tävlingsböckerna nämligen). Tyckte Cleo kunde ta en pinne till i krok hon också... ;)
Martin var luktig, och fjantade ner tre hinder. Blev en 20:e plats för honom, av 24 starter, så det var ju kanske inte super... haha...

Kom hem myyycket senare än vad jag räknade med, så jag var lite besviken över att inte få träffa Tudor under kvällen :( men jag fick iallafall en mysstund med Tobbe framför Heroes. Nu ska jag sova, för jag är urtrött! Natti natti


En pinne kvar till medelsvår i både rak o krok nu. 7 starter har han gjort nu, lilla Oskar. 4 placeringar och 3st "precis utanför". Han är duktig..... hoppas det håller i sig i medelsvår också.....

Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis till placeringen!



Ja det blev verkligen mycket senare än vad jag hade räknat med. Halv ett kom jag hem till lägenheten efter att ha varit i stallet och fixat också.



Kramar Ida

2009-08-01 @ 09:12:35
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0