fästing-äckel

Igår när vi kom in på restaurangen så kliade jag mig på överarmen och kände något som jag trodde var en sårskorpa. Jag får ju så himla mycket sår av alla myggbett så det är ju inte alls nåt ovanligt på mig.
Men när jag tittade närmare s¨å såg jag att det var en äckel-fästing!! Bläääää..... fast en liten pytte som tur var, och den satt ganska löst. Eftersom den satt så jag nätt och jämnt kunde se den så fick Tobbe rycka loss den.
Kändes jäkligt ofräscht att rycka fästingar på en restaurang,,,,,

Fy vilka äckliga djur de är! När jag var liten fick jag jämt fästingar, men nu har jag inte haft på säkert över 15 år. Tur att jag köpte en fästingplockare förra året (som jag fick svisha till apoteket och köpa när Anouk hade fått en äckel på nosen, och bara någon dag senare hade Loke en på ögonlocket), för nu kryper det på hela kroppen känns det som.
Man får kolla sig noga.....

Ikväll ska jag på tävling igen. Har blivit mycket nu, med tanke på våren då jag bara var på prick en tävling i månaden, varken mer eller mindre. Och sen nu i juli har jag redan hunnit vara på tre. Men det är tack vare kvällstävlingar! Tur att det finns såna med. Men jag önskade att det kunde finnas kvällstävlingar i september också, det är ju ljust ganska länge då med.
Ingen av mina kaniner kan klassa upp sig idag. Martin och Cleo har bara en pinne var, och Oskar har ingen (bara gjort en start, och då kom han precis utanför placering), Loke ska göra sin andra start i medelsvår. Få se hur det går... han har inte varit så superkry de sista dagarna. Matvägrat :S


Kommentarer
Postat av: Filmfreaksen - Johanna

Sv: Jag tror faktiskt inte att jag har sett den filmen. Men det får jag allt ta och göra då :)

2009-07-16 @ 12:20:54
URL: http://filmfreaks.blogg.se/
Postat av: Ida

Blää fästingar är det värsta! Äckliga hemska djur som förpestar tillvaron!



Lycka till ikväll!

Kramar Ida

2009-07-16 @ 16:09:24
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0