Guns n Roses och Långbens galna gäng

Nu har ni fått sett en bild på mig när jag är 16 år. Nu ska vi gå längre tillbaka i tiden ändå....., till den blonda tiden ;)

Här är jag, sisådär 6 år gammal, med min freestyle, liggandes på golvet i syrrans rum på hennes hideous rosa (syns inte så bra på bilden dock men den var riktigt rosa) heltäckningsmatta.



Omkring samma ålder så fick vi våran första cd-spelare till huset. Min första cd-skiva var en musiksaga till Disney's Den Lilla Sjöjungfrun, men när jag för första gången köpte en cd-skiva själv så köpte jag.....
Just det. Guns N Roses :)
Det här var en av favoritlåtarna. Tycker fortfarande att den är himla bra....

På tal om det... när jag var hos mina föräldrar igår så var min systers äldsta son där (han är 9 år. Eller ja, han blir om några dagar), och han och Tudor skulle titta på Disneydags som skulle börja precis då.
Sedan kommer morfar (min pappa alltså) på att de ska gå ut och fiska istället, och båda grabbarna följer med. Kvar blir mamma och jag framför Långbens Galna Gäng.... och jag tittar. Jag älskar ju Disney :D
Mamma kommenterar att två vuxna sitter kvar och tittar på tecknat.
Men jag tror att det är så här... man tycker om saker, eller så lär man sig uppskatta saker som man tidigare inte gillat. Jag tror inte att man kan tycka om en sak jättemycket för att sedan tycka illa om det. Man kan tröttna, för stunden... men jag tror att man någonstans fortfarande gillar det....
Tex gillade jag Lena Philipssons "Kärleken är Evig" när jag var yngre. Det är ju inte alls min musiksmak. Men spelas den på krogen så kan ni garanterat se Jenny på dansgolvet ;)
Mamma hade ju inte direkt något utbud av tecknat när hon var liten. Då är det ju inte alls klart att man lärt sig uppskatta det.
Här hemma är 1/5 av alla dvd-filmerna Disney-filmer eller Dreamworks typ Shrek och Madagaskar. Och Tobbe och jag tittar nog oftare själva än med Tudor :P hehe

Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe riskettan är en "utbildning" om att köra när man är trött, alkoholpåverkad/drogpåverkad och andra risker i trafiken, tex prata i mobiltelefon. Tramset är givetvis obligatoriskt och kostar 700 spänn...



Risktvåan är hederliga gamla halkkörningen. Den kostar 1700 kronor. Också obligatorisk givetvis. Snacka om att de gör allt för att håva in pengarna från folk.



Men nu har jag bara teorin och uppkörningen kvar. Har dock inte börjat plugga på teorin än hehe. Måste sätta lite fart med det.



Kramar Ida

2009-07-06 @ 11:41:09
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0