Hoppning

Jag gillar verkligen kaninhoppningen :)
Vissa dagar kan ju kännas blä när man åker på tävling, men man får alltid träffa trevliga människor, och är det sommar och fint väder är det ju så himla kul att åka på tävling.
Det är väl därför jag varit kaninhoppare sedan 1995! Shit vad tiden går!

Ikväll var jag på tävling i Örebro. Stack iväg själv med Martin, Loke, Cleo och Oskar och skulle tävla krokbana.
Loke skulle debutera i medelsvår, och tyckte det var sådär... men efter en misslyckad framhoppning så rev han de 4 första hinderna (varav ett var en plan vattengrav... fullt förståeligt!), sedan kom han igång och rev bara en svår kombination på slutet. Så halva banan klarade han ju iallafall :)
Cleo hoppade lättklass med en del kluriga hinder trots att det inte var några svåra kombinationer. Bland annat vattengrav där med, och jag är osäker på om hon hoppat det förr (det har nog inte Loke heller, för den delen... och han fick hoppa den stora, stackarn). Cleo fick iallafall 3 fel och därmed ett fel för mycket för final.
Martin och Oskar tävlade i lätt ny krok. Båda två gick på 1 fel var i grunden, och det var ingen nolla i klassen. Martin fick gå ut först i finalen som den första nollan, och hör och häpnas; han hade klassens näst snabbaste tid -garv-
Oskar nosade på som vanlig men gör så fina hopp så även han gick 1+0. En kanin till gick på samma resultat och knep segern, men Martin tog pinne som 2:a och Oskar kom precis utanför placering som 3:a. Väldigt stolt över båda två! Lite fart så skulle de vara farliga ;)
Men nu är dem inte det... nu är de mina nallebjörnar <3


Sötaste Martin som tog sin första krokpinne idag. Äntligen!

Jag lovade äen att skjutsa Sanna, Ankan och Frida till tåget till Stockholm eftersom de inte skulle hinna tävla klart sina kaniner annars. Men eftersom jag inte hoppat Cleo färdigt så blev det himla stressigt på slutet. Fick bli så att jag fick skjutsa dem först och åka tillbaka till tävlingen efteråt.
Det var bara det att ingen av oss visste var stationen låg, men jag hade för mig att jag kört förbi den.
Stationen hittade vi, efter att nästan kört mot rött, kört över heldragen linje m.m.... Vi såg tåget (det sista till stockholm för ikväll) komma inrullandes och tjejerna fick springa iväg från bilen med sina kaninburar.
Hoppas verkligen de hann! Det får jag väl höra sen.....

nä, nu ska jag ta min last..... alltså ett glas coca-cola! mmmmmmmmmm


Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis till placeringarna!



Herregud vad dåligt mina kaniner gick! Det är nästan pinsamt...



Stor kram Ida

2009-07-02 @ 15:00:52
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0