misströsta icke

Har fått väldigt mycket intresserade av Dixies ungar, och alla har ju "tyvärr" varit tingade sedan innan de föddes.
Det är såklart jättekul eftersom jag tycker uppfödningen är en av de roligaste delarna med min kaninhobby.
Ni som var sugna men blev utan denna gång behöver inte misströsta, för jag har en hemlis.... ;)

Dixie fick nog sin sista kull nu, då hon ändå är över 5 år. Även om hon beter sig som om hon vore 2,5 år så ska hon väl få bli lycklig pensionär hon också ;)
Däremot börjar det bli dags för hennes dotter Cleo att få sin första kull innan hon blir för gammal för det. Cleo har visserligen inte kommit så långt på banorna ännu då det precis lossnat ordentligt för henne (jao, hon har inte startat speciellt mycket heller eftersom jag inte hunnit iväg på så många tävlingar), men jag hoppas att hon iallafall klassar upp sig en klass i både rak och krok innan det är dags (det blir väl i vår).
Jag har tänkt Oskar som en passande hane till henne. Det var en tanke från första början. Han har den där smidigheten som Cleo saknar, och jag tror de skulle komplettera varandra bra.
Även Oskar är ung ännu så man vet ju inte hur han utvecklas men än så länge är jag himla nöjd med honom, både på banan och hans personlighet.
Två helsnälla och sociala kaniner som båda är obesläktade med de största leden. Färgerna kommer bli madagaskar och viltgul (ev. isabella och viltisabella) i brokat, enfärgat och wienertecknat, samt vita blåögda.
Några vet redan så jag har redan ett par i kö....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0