school's out

Vi ska fundera över helgen här om vi vill fortsätta buda på huset. Det vill jag ju förstås, men man måste ju tänka på ekonomin... Det suger att vara vuxen ibland. Rätt ofta faktiskt.
Det är många som längtar till studenten och vuxenlivet, och jag gjorde väl också det. Min student var visserligen rätt trist (inget stort minne för mig alls), men sen slappade jag typ hela sommaren. Men när hösten kom så var det som en spark i magen och man insåg att kompisarna försvann åt olika håll, plötsligt var man arbetslös eller så när man väl fick ett jobb så trivdes man inte alls. Sökte jobb på jobb, och sökte tillslut till högskolan i brist på annat (för nån pluggmänniska är jag inte ska gudarna veta!).
Och högskolan var ju bland det värsta jag varit med om! (förutom att jag träffade tre härliga vänner!) Snacka om att det inte var min grej...
Nä jag är såå glad att jag gick klart gymnasiet, och kunde jag så skulle jag gärna gå gymnasiet en gång till! Gymnasietiden var en jättebra tid i mitt liv!

För övrigt har jag jobbat idag. Det ringde en hel del idag och jag fick bokad in ganska många kunder. Vilket är super för ju fler kunder jag bokar in desto större chans att jag får fast jobb :)
Sedan tog jag och Tudor en sväng förbi mina föräldrar då Tobbe skulle iväg på fest på Elba, som jag inte var riktigt sugen på att följa med på eftersom jag jobbar imorgon med. Och tur var väl det! Vi hade fått informationen om att det skulle gå båtar hem därifrån en gång i timmen. Ja tjena, första dit gick väl vid 16 nånting och första hem kl 1.00! Så stackars Tobbe är fast därute på ön i ett par timmar till. Jag blir faktiskt lite förbannad.... fint om vi haft Tudor med, som faktiskt var tänkt från början....  morr!

Så jag har fått haft tjejkväll för mig själv här hemma. Och det betyder att jag kan kolla på mina girlie-movies, hahaha. Idag blev det "13 snart 30". Tycker den filmen är så söt. Och sorglig på sina håll och kanter. Påminner ju ganska mycket om mina "vuxenlivstankar" ovan.... hihi.

 
16 snart 30..... ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj vilken gammal bild!



Vad kul att läsa om de olika parfymerna, på min sida stod det ingen beskrivning om dem så jag chansade på en. Men jag tror ändå att jag tänker köpa hem en liten samling. Jag köpte mina på glossme.se om du vill köpa flera.



Känner igen mig i vuxendilemmat. Det suger verkligen att behöva tänka till och ta ansvar ibland! Jag befinner mig nog mitt i brytpunkten nu, längtar efter hus och familj samtidigt som jag vill vara fri som en fågel och åka iväg på en massa grejer. Men jag brukar tänka att det inte är något jag behöver bestämma idag.



Kramar Ida

2009-07-05 @ 00:20:20
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0