studenten

Jahapp, ännu ett år med dåligt väder på studenten. I år är det min kusin Oscar som tar studenten som jag ska åka och fira ikväll.
Själv fick jag också kallt och ruggigt väder, men det sprack upp senare på dagen. Men på vagnarna var det hur kallt som helst..brrrr....

I fjol när mina kusiner Emil och Niklas tog studenten så var det däremot något enormt varmt. Jag och syrran stod och svettades bort under "utspringet", och jag tänkte på vilken tur tjejer har som kan ha tunna klänningar i denna värme. Stackars grabbarna "måste" ju alltid ha skjorta och kostymer och hela kittet. Det är liksom killars festkläder. Rätt trist.... Men snyggt iallafall! och för att se det från den ljusa sidan: killar kan ju ha samma kostym i flera år. Behöver inte tänka på så mycket vad de ska sätta på sig till bröllop och andra tillställningar. Bara att dra fram kostymen. Enkelt och smidigt.
Tjejer däremot måste skaffa en ny klänning varje gång. För inte sjutton kan man komma i samma flera gånger? ;)
Å andra sidan är det ju kul att shoppa nytt också, och vi har ju turen att kunna få tag i något riktigt snyggt för under 200 om man har tur :D

Själv ska jag på två bröllop i år; först Sofie och Manuel och sedan Eliza och Hasse. För första gången är det mina vänner som gifter sig och inte Tobbes..... (ja bortsett från syrrans bröllop då, men henne får jag se som våran gemensamma vän) vilket betyder att jag faktiskt kaaan använda samma klänning åter. Det är ju nämligen inte samma gäster denna gång ;)
Drog fram min gröna klänning som jag hade på det första bröllopet jag var iväg på (när kan det varit.....2004 tror jag). Funderade på att ha den, men det var ju läge att prova så den passade ännu. Har ju fått barn därimellan så....
Men det gjorde den, hurra! Och Tudor sa; "vad fin du är i de där kläderna mamma". Gullungen.....


Kommentarer
Postat av: Maria Ljung

När jag tog studenten så snöade det... haha

Sista april 1999, så typiskt men efter lite alkohol så funkade det oxå!

2009-06-12 @ 11:01:09
URL: http://rostebos.blogg.se/
Postat av: sannie

</3 för vädret

2009-06-12 @ 17:47:15
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0