I <3 Veruca Salt

Veruca Salt är ett av mina absoluta favoritband. Tyvärr har de bytt bandmedlemmar genom åren, och jag tycker ju soundet med originaluppsättningen med Lousie Post och Nina Gordon som sångerskor var bäst. Post är ju kvar än, men hon och Gordon kompletterade varann så himla bra.
Men självklart så har jag ju alla skivorna. Utom EP:n då, men den har jag tyvärr inte fått tag i.

Nu är ju tyvärr You Tube så tråkiga och har börjat tagit bort musikvideos. Men jag hittade en med dem:
http://www.youtube.com/watch?v=Mt29KAj2-PE
Den heter Shutterbug och är med på deras enligt mig bästa album "Eight arms to hold you". Fantastiskt bra album utan en enda dålig låt.

Min bloggadress kommer ju från en annan av deras sånger, från deras debutalbum "American Tighs"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0