inte en lugn stund...

Idag hade jag en ledig dag. Men det betydde ju knappast lugn och ro!
När jag gick upp vid 9.00 så färgade jag håret, och därefter begav vi oss ner på stan för att jag skulle köpa ett par ramar som vi behövde för våra mors dags-presenter (eftersom jag jobbar imorrn och både Tobbe och jag träffade våra föräldrar under dagen så tyckte vi att vi kunde fira mors dag idag istället.)..
Efter en snabbvisit på stan så åkte Tudor och jag själva vidare (då Tobbe hade planer med killkompisarna idag) hem för att hämta upp ett par grejer, och vidare till mina föräldrar.
Efter att jag varit hos mina föräldrar i en timme eller så, så åkte vi iväg igen, bort till Rocklunda för att gå en stund på vårmarknaden. Hade lovat Tudor att få åka lite karuseller.
Jösses vad långt det var mellan parkeringen och själva marknaden. I den hettan som var idag dessutom så höll man ju på att smälta bort!
Efter en timme på marknaden så fick vi bege oss hemåt. Först åka förbi kaninerna och ge dem mat. Sedan hem och hämta en present, och så iväg och hämta Tobbe kl. 17.30.
Sen stack vi iväg alla tre på 40+40-års fest hos Tobbes storasyster i Enköping. Drygt kl 21 så skjutsade jag tillbaka Tobbe på det galej han var på innan, och Tudor var så himla duktig och höll sig vaken hela tiden.
Kl. 21.30 var jag äntligen hemma igen. Tudor kröp ner i sin säng och somnade på en gång.

och här sitter jag nu.... puh!

Det jobbiga är att jag skulle varit förbi Granngården och köpt nytt spån och pellets, men det glömde jag bort helt. Skulle även para om en av kaninerna, men det glömdes också bort. Och så skulle jag tränat när jag ändå var hos mamma och pappa. Det glömdes inte bort, men jag orkade bara inte i allt farande.... Men imorgon så! efter jobbet.....


bakom mina solglasögon.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0