Cockadoodledoooo

Vet ni vad jag tittade på alldeles nyss?
Rock-a-doodle!
Minns ni den filmen? Jag älskade Don Bluths filmer när jag var liten, och eftersom de verkar vara så svåra att få tag i så var det ju år och dar sen man såg dem.


Jag hittade hela filmen på you tube, fast på engelska förstås. Och under tiden blev jag påmind om en annan film han gjort, nämligen Änglahund, som jag gillade ännu mera!

Fast jag visste inte vad den hette i originaltitel, men det var ju inte alls svårt att söka upp. Så nu vet jag även att den filmen väntar på you tube.
Kul kul!



Har du någon Don Bluth favorit?

Några filmer som han gjort är: Brisby & Nimhs hemlighet, Resan till Amerika, Landet för längesedan, Anastasia och Bartok.
Jag har sett alla ovan utom Bartok. Lite osäker på Brisby och Nimhs hemlighet, men jag kände igen omslaget så väl så jag borde ha sett den. Jag tror det.....

Kommentarer
Postat av: Jeen

Den kommer jag inte ihåg men Anastasa, Landet för länge sedan och resan till amerika gillar jag fortfarande :D

Och tack så mycket för kommentaren :D

2009-10-25 @ 15:01:12
URL: http://jendc.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh Landet för länge sedan var min absoluta favoritfilm när jag var liten. Jag älskade när vi skulle åka till mina kusiner som hade den på band! Änglahund var också riktigt bra :)



Kramar Ida

2009-10-25 @ 21:43:32
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Mattias Bergkvist

Jag gillar också Don Bluth. Jag har läst om honom flera gånger på Wiki och sök bilder i Google.
Jag såg inte alla hans filmer när jag var lite. Jag kommer ihåg Rock-a-doodle. Jag kommer ihåg lite på reklamen innan filmen började och det var Änglahund.
Jag gillar Änglahund mest! Men tråkig är att den inte finns att köpa länge.
Jag önskar att den kom tillbaka.

Kolla på min blogg. Jag har ladda äkta Änglahund på svenska med min röst. Jag spelar in schäfer hunden Charlie Barkin.
Om du undrar hur kunde jag hitta filmen? Gå och kolla på en inlägg som heter Filmen: Änglahund 1.

2012-07-14 @ 21:26:20
URL: http://mattias-filmochbild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0