Jag hatar omslagslösa skivor

Jag hatar verkligen att inte ha omslag på mina cd-skivor. Jag är en cd-skivsnörd, lite som huvudpersonen i High Fidelity. Fast jag har tråkigt nog bara mina skivor i bokstavsordning, förutom att typ Courtney Love står vid Hole och inte på L, och Nina Gordon står vid Veruca Salt och inte på N etc... för de hör ju dit.

Och sen kommer de.... skivor som texthäftet saknas på, eller ännu värre - brända skivor! Jag tycker de är en skamfläck i skivhyllan.
Så jag ritar mina egna omslag då!

Tobbe saknade omslag till en av sina skivor och då ritade jag den här, som jag blev rätt nöjd med.
Jag inspirerades av Garbage video till Push It (en av mina favoritvideos) samt om ett par misshandlade barn jag läste om (usch.... ryys).




och den här ritade jag till en blandskiva med rockiga kvinnliga vokalister.

Spice Skulls! (tyvärr har scannern inte riktigt fått med Skulls ordentligt)


Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Ida

Grymma :) Kul att göra egna omslag!



Ja Anna ska ha kvar den siamesbrokade men hon har ju två kvar också som inte blivit sålda.



Haha den har dragkrok men det syns inte på bilden :P det fick bli en halvkombi, det duger bra faktiskt. Då blir den inte så tung så den drar mindre soppa. Man får plats med mer än vad man tror där bak.



Har aldrig varit i Alcudia men nu borde jag ju kanske göra ett besök där ;)



Vore jättesnäll om du vill hjälpa oss att döma!



Kramar Ida

2009-10-03 @ 22:17:54
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: anjelika

spice skulls, klockren!

2009-10-04 @ 04:23:47
URL: http://anjelikas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0