Några leksaksminnen

kikade runt lite på Tradera och hittade massa gamla leksaker som fanns i mina leksakslådor som liten. Wiho, nostalgi. vad kul det är!

Många saker har jag kvar.... jag ska fota lite prylar sen, när vi har flyttat. Allt är ju nerpackat i kartonger nu.

Småfigurer som tex Smurfarna och Gallavanterna var en favorit hos mig. Gallavanterna har jag kvar ännu, men jag saknar mina
Muppet Babies!
Minns att jag och en klasskompis lekte väldigt mycket med de här på rasterna i skolan när vi gick i första klass. De fanns även att få i Happy Meal då (fast då hade inte jag upptäckt Happy Meal ännu). Animal var min favorit.
  

.... mitt första Happy Meal var nämligen då när Oliver och gänget kom på bio. Jag och syrran hade nog sådär 5 st Oliver var (eftersom vi inte fattade att det var samma figur hela veckan).

Men Oliver var ju sötast iallafall så ;)


Polly Pocket hade vi också några stycken.... Min första var skolan (det fanns ju en sån söt bebis med där) och jag minns att syrran hade bland annat ett beachhouse.
 

Och vem är tuffare än He-Man! Hahaha...
Jag som hade en förkärlek till de små söta och knasiga bikaraktärerna hade ju såklart ett par Orko!


Det jag och syrran hade mest av iallafall var My Little Pony. Jag kommer fortfarande ihåg en jul när vi satt ute i vardagsrummet. Syrran fick en ny rosa cykel, och jag fick Paradisgården till My Little Pony. Gissa vem som var avundsjuk?..... hahahaha


Jag har fortfarande Paradisgården kvar, men tyvärr saknas en massa delar.... snyft.

Även Baby-huset till My Little Pony har jag kvar. Det står helt uppbyggt i förrådet :) Fast jag har ju aldrig varit haj på att klistra på klistermärken på leksaker (suger fortfarande på det), så mina sitter ju helt snett och vindt.


Oh, just ja.... var det inte de små söta bikaraktärerna som jag ville "vara" när man lekte, så var det de elaka!
Megatron i Transformers, Evil lynn från He-Man etc (och så var jag döavundsjuk på min kusin Fredrik som hade Hordak från She-ra).

Och så blev ju såklart fallet i Lady Lovely Locks också....... (då jag egentligen inte var så speciellt förtjust i dockor och fina klänningar):
Lady Raven Waves och de små trollen som "Pixiesvansar".



Oj oj, vilka minnen. Den som fick vara liten igen :)



Kommentarer
Postat av: Veronika

Va kul att se :D

2009-10-15 @ 11:29:50
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Daja

visar några mer bilder från marges utvik i min blogg :P så rolig grej!

2009-10-15 @ 12:48:43
URL: http://daja.blogg.se/
Postat av: Veronika

Haha nej, jag leker med dom varje dag :D

2009-10-15 @ 13:58:16
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Jonna

Shit vad kul! Jag kommer ihåg allt utom "kill-leksakerna".

Jag hade allt det där också. Fast jag hade så klart den rikgtiga Lady Lovely Locks, den blonda^^

Och jag hade bara BABY-huset till my little pony.

Jag fattar inte hur du kommer ihåg allt.

2009-10-15 @ 15:05:21
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com
Postat av: Julia

Åh, underbart! Jag hade ett exakt likadant Baby-hus och en likadan oliverfigur :D Miljarder polly-pocket också förstås :)

2009-10-15 @ 15:55:18
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Leksakerna var SÅ mkt bättre förr i tiden, nu ser allt likadant ut och känns så plastigt. Tycker synd om barnen som måste växa upp med det som finns nu..

2010-01-09 @ 14:07:58
URL: http://rebeccasjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0