Bästa filmerna

Min första 5 i Topp lista på bloggen!

Filmer blev dagens lista, och här presenterar jag mina absoluta favoritfilmer!
Det var svårare än vad jag trodde, för jag insåg att jag hade väldigt många favoriter.... Det finns ju så mycket bra! Och så är jag ju en sucker för tonårskomedier a la High School och dylikt, men de filmerna är ju egentligen sällan bra.... just love them anyway.

Nu kör vi!

5:e plats

200 Cigarettes


Cool film med många kända skådisar, och kul 80-tals musik.


4:e plats


Edward Scissorhands

Jag tror det här var den första filmen jag såg av Tim Burton (nej förresten, andra. Beetlejuice måste jag sett först). Den är ju helt fantastiskt bra, och sååå sorglig!


3:e plats

Trainspotting


Trainspotting var min favoritfilm under tonåren. Har sett den sjukt många gånger. Och Ewan McGregor är ju så snygg också.....


2:a plats


Cruel Intentions

Smart film med bra musik. Och lite sorglig...


1:a plats

Big Fish



En film som fick mig att bara gapa, och vilja se om den direkt den var slut!



och så måste jag såklart ha en bubblare.... En film som jag antagligen sett mest av alla dessa ovan, nämligen

Bubblare:

Romy and Michele´s High School Reunion

Den här filmen får mig verkligen på bra humör! Hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0