varför så tråkig musik?

Jag har funderat på en grej......
Förut när jag gick på krogen så spelades alltid dansvänliga pop-låtar, såsom September, Britney Spears, Alcazar osv. Såna där som jag vanligtvis inte lyssnar på men som alltid är lika roligt att röjja till på dansgolvet. Jag menar, vilka kan inte exempelvis Barbiegirl eller Hit me baby one more time utantill, varesig man vill eller ej?

Numera spelar varenda ställe sådan där urtråkig Trance-musik, som jag inte alls kan dansa till. Man står liksom bara och gungar lite. Man kan inte sjunga med. Man kan inte röjja. Man står bara och gungar lite.
Det blir jag både uttråkad och trött av.
Helt plötsligt hör man en liten slinga man känner igen! Ja, de spelar Don't Cha med Pussycat Dolls (exempelvis)..... trodde man ja.... nej, för det visade sig bara vara en "upptrancead" version av en låt man kände igen.

Varför? Varför förstörs alla dansvänliga låtar på krogen till rave-musik? Jag kan inte dansa till sånt. Eller jo det kan jag väl, det är ju bara att stå å studsa, gunga, headbanga och blunda.
Vart tog alla roliga kroglåtar vägen?
Jag tror egentligen inte att jag är ensam om att tycka så här, för jag märker hur många flera som kastar sig ut på dansgolvet så fort det kommer någon gammal poplåt som folk känner igen.

Nej fram med lite

så blir det röjj på dansgolvet!
Christina is the shit! :)

Kommentarer
Postat av: sannie

ha en fortsatt bra dag :)

2009-08-26 @ 19:10:38
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

Ledsen, men det är just nu nedlagt. Kram!

2009-08-26 @ 21:09:58
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Tack så jätte mycket! :D

2009-08-26 @ 21:13:21
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0