Dags för lucka nummer ett!

Idag är det 1 december! Äntligen är tråkiga november förbi....
Dagen började med snö här. Tudor ropade "det snöar mamma!" och jag svarade "ute eller på tv?", "uuuute!!" Så då var jag ju tvungen att gå och kolla, och visst - stora flingor! Som varade i ungefär 10 minuter, sen var novembervädret tillbaka.....

Idag har Tudor fått öppnat båda sina kalendrar: den traditionella  chokladkalendern, och så pepparkakshuset, som jag och Tobbe fyllt med lite smått o gott!


vaaaad kan det vara? (det var PEZ-godisar)


Visst är det gulligt?

Idag har vi även varit och tagit svinissprutan. So far so good. Inga problem än så länge, ta i trä. Vi får se om vi får ont i armen sen, eller feber, huvudvärk, illamående osv....
Slipper jag illamående är jag glad!

Sedan tröstade vi oss (trots att det inte gjorde ont) med varsin Sandwich Pepparkaka!

Som att äta pepparkaksdeg med vaniljglass till. Kan det bli fel? Nää, tänkte väl det :)

Har du smakat den?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0