Kaninerna myser i frosten

Äntligen ite kallt ute. Nej, jag hatar fortfarande kyla och vinter, men jag föredrar ett par minusgrader mot all regn och slask under vintern. Gräsmattan blir helt förstörd bara av att man tar ett par steg på den. Allt blir gegga!
Men nu har vi äntligen fått ett par minus här, och lite frost på marken. Kaninerna är just nu ute allihopa och verkar så nöjda. Oskar fullkomligen flyger fram och tillbaka i glädjeskutt. Jag styod länge och tittade på deras tokerier genom fönstret när Oskar plötsligt tar ett jättesprång från ena sidan hagen och krockar med gallret på andra sidan. Det blev säkert ett hopp på 2 m. Kanske en blivande längdhoppare trots allt?
Men knappast med mig.... jag suger på de grenarna!
Ikväll ska jag nog göra en "Eldnatt" och presentera mina kaniner i bloggen också. På dem har jag iallafall bilder att hitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0