back to the 80's .... and 90's

Mitt förra inlägg fick mig att tänka på en kul film, Music & Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore. Helt okej "söndagsunderhållning". Ingen superfilm men helt okej.
Det jag iallafall tycker är så himla skönt med den är den klockrena parodin på en 80-talsvideo.

Filmen handlar om Hugh Grant som spelar en gammal sångare som var stor under 80-talet men numera skriver musik till andra artister.
Vad säger ni om det här sköna filmklippet?


En annan skön komedi om "tidsresande" är Blast from the Past (eller "Rätt upp i 90-talet" som den brukar kunna heta då den visats på TV) med Alicia Silverstone och Brendan Fraser.
Handlar om en kille som föddes i ett skyddsrum med sina föräldrar och växte upp där, till den dagen då låset gick upp, efter sådär 35 år. Han kommer upp till den "riktiga världen" och är helt lost. Så söt film.



Sådär, nu fick ni lite filmtips! Och Ja! Jag är en sucker för såna här komedier! ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har sett filmen (music and lyrics) riktigt rolig :D



Det här var andra uttagningen nu så chansen att jag kommer in är inte stor. Och sen känner jag att det börjar bli för sent att tacka ja snart. Jag måste ju säga upp mig från jobbet, säga upp lägenhet och hitta ett nytt ställe till kaninerna innan 1 september i så fall och det är ju rätt snart. Så jag får nog säga tyvärr, om det inte händer något snarast. Jag skulle ha gått språkvetarprogrammet. Antar att jag får söka in till vårterminen istället.



Kramar Ida

2009-08-06 @ 20:06:20
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Haha den filmen bara måste jag se! Låter kanon när man har tråkigt.

2009-08-07 @ 00:21:44
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Ida

Det var högskolan i Uppsala. Men men, jag får söka in till vårterminen istället.



Oh-oh inte en fästing! Äckliga! Åh den kommer vara stor och vidrig... Stackars dig. Det har varit jättemycket fästingar i år. Bara tur att man själv inte har fått någon än. Hoppas att det går bra med lilla kaninen.



Kramar Ida

2009-08-07 @ 09:31:20
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Jag ville bara berätta att nu finns det massa olika berättelser (sanna) från läsare runt om i Sverige som tagit tid att berätta deras erfarenheter som mobbad, som mobbare osv i min blogg. Ta gärna tid och läs igenom dom och kommentera mycket gärna vad du tycker! emmaeriica.blogg.se



Vad tycker du om idéen att jag kommer att börja skriva om mobbing?



Hoppas du förstår texten :)



Tack!

Emma

2009-08-07 @ 14:25:00
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Shindra

Det som är intressant är ju att videon från Music & Lyrics inte är överdriven utan att musikvideor från 80-talet verkligen var sådär.. :D

2009-08-07 @ 17:36:47
URL: http://xfjantx.blogg.se/
Postat av: Naima

Hej !



Har du sett bilden på Desiires rum ? Inte ?



Sök in i min www.naaimas.blogg.se

Läs,se & kommentera gärna =)



2009-08-07 @ 20:43:27
URL: http://naaimas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0