Lång dag

Hemma efter en lång dag med mycket aktiviteter. Jag var ju som sagt iväg med familjen till Parken Zoo i Eskilstuna. Det blev, som vanligt när vi åkt dit, sjukt varmt och jag ångrade mina jeans... Tobbe och Tudor var lite smartare och tog shorts iallafall....
Kom dit hungriga och började leta efter ett ställe att äta på på en gång. Hittade fram till ett Tex-Mex ställe mellan "Afrika" och "Sydamerika" ;) Men när vi såg att Tacobuffén kostade 125 kr per person så ångrade vi oss.... njaaa..... Vi bestämde oss för att genomlida och stå ut med hungriga magar under tiden vi tittade på djuren (Tudor var inte hungrig så det var ju viktigast), och när vi tittat på de mesta av djuren (de flesta lös med sin frånvaro pga värmen) så begav vi oss in på tivoliområdet och stora scenen.
Köpte varsin hamburgarmeny och tänkte ta med de till gräsplätten vid scenen så vi knde sitta och äta medan Markoolio uppträdde. Törstig som jag var köpte jag plusmeny så jag fick större dricka. - "Finns det lock till muggarna?" frågade vi. "Nej, vi får inte ha det" svarar killen i kassan. what? why? Någon som vet?
Släpade iväg all mat och dryck till gräset och sätter oss och äter. Min mugg tyckte dock inte om att stå i gräset, utan välter (av sig själv) och all dricka utom typ 1 dl hinner ut i gräset. Jahapp! Himla kul! Väldigt värt att jag la på den där plusmenyn för drickan då....
Skitdyrt är det ju tyvärr inne på såna där ställen så ingen ny dricka blev det. Tog det istället på Statoil på vägen hem.

Men på det stora hela så blev det en lyckad dag. Tudor var väldigt fascinerad, och stod och dansade och åt om vartannat.
Markoolio frågade om det var någon som ville komma upp på scenen och dansa och Tudor räcker upp handen och säger; jaaag.... jaaaag! Hördes ju såklart inte för det var massvis med folk och vi satt inte ens speciellt nära. Men dte var rätt sött... Det trodde jag aldrig att han skulle velat.


Utslagen tiger....

Kommentarer
Postat av: Samara

Men vad sjukt, vaddå " får inte ha lock " ?

Jag skulle inte kunna dricka ur deras mjuka bägare utan lock och sugrör, det hände mig en gång att locken var slut,och jag höll ju på spilla över hela mig,haha.

2009-08-05 @ 22:30:56
URL: http://sasha-samara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0