Nostalgisk igen

Häromdagen var jag på Mediamarkt och hittade en film från min barndom. Jag tror inte alls att jag skulle tycka den var bra nu, och jag minns faktiskt inte överhuvudtaget vad den handlade om. Men jag tyckte väl helt enkelt att den var spännande för att den handlade om en talande anka med kläder i en vuxenfilm.
Någon som vet vilken film jag pratar om?
Just det, Howard the duck. Den här fimen gav också namnet till min stora gosiga lurviga vita gosdjursanka jag hade som liten (som från början hette Anki). En anka med enbart näbb och fötter, samt en öppning där bak där man kunde stoppa in hela armen... haha....
Det fick mig att tänka på massa barnfilmer som jag saknar!
Den lilla larven Katy (Katy caterpillar) är en av dem. Den hyrde jag och syrran i princip VARJE år när vi åkte till familjens stuga i Sälen. Den fanns bara där så det var lite tradition.....
För ungefär 9 år sedan så såg jag den på TV och spelade in den på VHS till min systerson, så har jag tur så finns den ju fortfarande att se om syrran har den kvar?
De flesta kanske tänker på Star Wars när de hör ordet Ewoks, men när jag var liten förknippade jag dem med en tecknad film. Det fanns en videobutik för läänge sedan på Klockartorpet i Västerås, och där fanns det några tecknade filmer med Ewokerna. Teebo (mitten lämngst ner) var min favorit!
Rainbow Bright var också en favorit!
Ja, det finns många barnprogram som man saknar. Jag skulle bli överlycklig om de började visa följetången av Ducktales igen! Ni vet, de avsnitten med Bubba, Gizmokvack och alla!
Numera görs ju nästan inga vanliga tecknade filmer. Allt är datoranimerat. Eller ful-tecknat a la Cartoon Network. Eller så är det manga. Manga i alla ära, men när jag var lite var det gulliga manga som tex Sandybell och Candy Candy. Nu är det bara fighting-manga som Pokemon, Bakugan och allt vad det heter.
oh, just ja! På tal om manga - Georgie! och hennes sööööta koala!

Har ni några tecknade filmer som ni saknar från när ni var små?

Kommentarer
Postat av: Anneli SJ

Rainbow Bright kollade jag massor på när jag var liten. Tog faktiskt hem dom filmerna för nån månad sen o kollade, haha. Man minns nästan allt fast det var så längesen man såg dem.



2009-12-25 @ 13:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0