utelåst

Idag lyckades jag låsa ute mig själv..... jag visste att det skulle hända, men jag hade väl hoppats på att det skulle hända på sommaren... hrm... hihihih
Jag hade varit och shoppat julklappar under dagen, och när jag kom hem, vid sådär 13.15 så gick jag direkt och släppte ut kaninerna i hagarna. Och sedan gick jag in för att lämna matvaror och för att slå in lite paket.
Men innan jg skulle slå in paketen så kikade jag ut genom fönstret för att se att ingen kanin rymt.
Då ser jag att Blondie hoppat upp på en plastlåda som jag glömt ta bort från deras hage. Den stod så till att hon nästan hade kunnat krypa över gallerkanten, och ganska enkelt smita. Så jag drar på mig en fleecetröja för att gå ut och fixa det, och får samtidigt den brilijanta idén att fota lite när det var dagsljus.
Så med kamera och endast en fleecetröja och gympaskor som uteplagg så går jag ut från altandörren. Altandörren är av den sorten att den låser sig om man stänger igen den. Och det gjorde tydligen jag....
Efter att han fotat i sådär 15-20 minuter så tänker jag gå in, och märker missödet....
Möter då ett par här utanför och får låna deras telefon men ingen Tobbe svarar (och ingen annan har vi gett nyckel heller). Tudor ska hämtas kl 14 hos dagmamman, så jag tänker att jag kan ringa från henne. Men de hade inte kommit hem heller (de var ute och lekte nånstans, men jag visste inte vart.).
Efter att tyckt att hela situationen var ganska komisk ett bra tag så började jag tycka att det blev snorkallt, och för att förkorta historien lite så kom Tobbe hem strax före halv tre, och jag kunde ringa Tudors dagmamma.
Så ungefär en timme ute i kylan blev det. Inte så skönt visade det sig efter ett tag! haha
Så..... nu är frågan..... när blir nästa gång? För klart som fan att det kommer hända igen!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Göm en extra nyckel utomhus någonstans..

2009-12-09 @ 00:14:36
Postat av: Jonna

Gud vilken dum dörr, kan ni inte ha en extranyckel utomhus nånstans då?

2009-12-09 @ 01:05:34
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0