ARG!

(nu kommer det, Linda....)

Idag var jag ner på stan en sväng. Kikade i en katalog från H&M på morgonen och tänkte att jag kanske kunde hitta en pyamas åt Tudor. Väl nere på stan gick jag direkt in på H&M, och hittar en pyamas till Tudor. Men eftersom jag ville rådfråga Tobbe först (det skulle ju vara en julklapp från oss båda) och väntade på att han skulle ringa upp, så gick jag och kollade på kläder till mig.

Har småkollat på jackor länge, men jag köper ju typ bara jackor när jag kan fynda dem.... (min fula men varma dunjacka tex som jag köpte för 199:- istället för 899:-.... bra fynd! Eller min nuvarande jacka som jag köpte för 199:- istället för 399:-).
Och så ser jag en jacka som jag kollat på ett tag. Eller snarare, en hel snurra med bara sådana jackor, fast i olika färger. I mitten sitter en skylt: JACKOR HALVA PRISET, 299:- (ord.pris 599:-).
På jackans prislapp står det 499:- men jag tänker inte mer på det.

Så jag tar min 299-kronorsjacka och går till provhytterna. Den passar bra, och jag beslutar mig för att köpa. Jag går till barnavdelningen och plockar på mig pyamasen också. DÅ säger tjejen i kassan: "Du får 20% på jackan också." Jag räknar ju ut på 2 röda att 20% av 499 inte är 299 iallafall, och av min min att dömma säger hon det visste du inte va?"
Jag svarar att den kostade ju 299?
"Nej, 20% är det", säger hon, och hänvisar mig till damavdelningens kassa ifall det skulle vara något fel.
Jag går dit och frågar. Killen i kassan blir fundersam och frågar en kollega, som svarar "då är det 20% på 299 kronor". Tjohoo tänker jag!
Men killen går bort dit jackorna hänger, och jag tänker att Nu ser han att den faktiskt kostar 299:- och inget annat, så jag står där nöjd.
Men han kommer tillbaka och säger att det inte är de jackorna som kostar så, utan bara de med en lapp "50%".
Jag blir sur, men bestämmer mig tillslut för att ta jackan ändå. Jag går ner till barnavdelningen igen (mindre kö), och kassörskan frågar om det gick bra. Jag svarar: "Nej, jag får känna mig lurad! Men det borde inte sitta en skylt med 299:- på en ställning med enbart såna här jackor, som uppenbarligen kostar 499!"

Jag menar, jag kan ju inte vara den första som blir lurad av den missvisande skylten.....???

Jag fick betala 399 istället (pga de där 20 procenten), och gick därifrån - Arg som ett bi på min favoritaffär.
H&M står inte högt i kurs hos mig idag!

MORR!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Lika kul att höra/läsa din berättelse igen!! :-)

2009-11-19 @ 19:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0