scaaary

Under tonåren tittade jag väldigt mycket på skräckfilmer. Allt från de gamla godningarna The Shining, DET, Terror på Elmstreet, Fredagen den 13:e etc, till nyare B-filmer som man inte ens minns namnen på. Allt från mördare, psykopater och splatter till vampyrer, spöken och zombies.

Men väldigt få gånger tycker jag att det är riktigt läskigt. Förutom då japanerna gör skräckfilmer. De är riktigt creepy och skrämmer skiten ur mig!

One Missed Call, från 2003, såg jag på bio med bara 5 personer i biografen. Det var hur läskigt som helst!



Tyvärr gjorde jag misstaget att se remaken som gick på TV, och fy så dålig!

The Ring lyckades dock som remake, men den tyckte jag var så pass otäck så jag har inte vågat se originalet.... haha.
Någon som sett båda? Vilken var bäst/läskigast?






VILKA SKRÄCKFILMER GILLAR DU BÄST?


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ser MYCKET skräck! Dom asiatiska är läskigast helt klart. Shutter får mig att rysa bara jag tänker på den. The Ring filmerna vågar jag inte se eller gå och lägga mig själv. The Grudge förföljer mig dagligen haha mardrömmar om små bleka barn.

Annars är jag rätt impad av dom norska Fritt Vilt filmerna både första och uppföljaren. Hostel filmerna skrämmer mig oxå rätt ordentligt.

One Missed Call är riktigt bra!



Flugan mår superbra och hon är bara för härlig!! <3

2009-09-12 @ 19:43:33
URL: http://rostebos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0