helgen är över

jag var ju ledig igår så jag fick långhelg. Men idag är det jobbdags igen. Vet inte rktigt vad jag ska hitta på innan, men det kanske blir en sväng på stan.

Imorgon har jag möte med banken, då jag måste byta bank för att få lånet. Det gör väl mig inte så mycket egentligen, men det är jobbigt att byta konto. Jag har ju personkonto nu med mitt personnummer. Det är ju så så himla lätt och smidigt att komma ihåg. Hur ska jag komma ihåg något superlång och helt ologiskt nummer?
Och nytt betalkort lär jag ju få också, med ny kod. Suck! Typiskt oxe som jag är så ogillar jag förändringar.... iallafall krångliga förändringar!

Oxen
Oxen är materialismens tecken. Den kan gott sägas vara det mest typiska jordtecknet.
Tryggheten och harmonin hos jorden och brukandet av den finns närvarande i oxens medvetande. Hon är praktisk, tålmodig och beslutsam. Hon uppskattar livets goda och uppskattar både skönhet, konst, mat, dryck och bekvämlighet.

Hon tar mer än gärna på sig ansvar. Behovet att känna trygghet kan ibland uttrycka sig som överdriven förvärvslystnad och kontrollbehov. Behovet av ägande kan tyvärr ge upphov till svartsjuka. Känslomässigt strävar oxen oftast efter stabila och stadiga förbindelser. Om du vill ha en partner som aldrig sviker dig så skall du välja en oxe.

Hon kan vara tystlåten och ha en hög tröskel, men om han blir tillräckligt retad så kan han bli farlig. Det moderna samhället tycks ibland vara för stressigt för oxen och likaså kan motviljan för förändringar få henne att vända sig inåt. Där finner hon dock alltid styrka och kraft.

Oxen ömmar mycket för barn och djur. Han har en säker känsla för färg och form, och är medveten om vad saker och ting är värda.
Element: jord Kvalitet: fast Polaritet: negativ
Nyckelord: Venus, uthållighet, envishet, sinnlighet, egendom, mark, konst, njutning, duva, metallen koppar och fredag.
Positiva egenskaper: Praktisk, pålitlig, tålmodig, skicklig i affärer, uthållig, förkärlek till god mat, viljestark, tillgiven, varmhjärtad, värd förtroende, praktisk och musikalisk.
Negativa egenskaper: envis, lat, Maktälskande, njutningslysten, orubblig i åsikter, , glupsk, lättstött, rutinfixerad.


Ja, mycket stämmer bra på mig. Envis och lat är jag.... svartsjuk trodde jag inte att jag var förut, men det är jag. Musikalisk.... ja ganska. Jag äslakr musik iallafall, gills det? haha
Skicklig i affärer? Är det ett annat ord för mitt snåla jag? hihihi


Är du typiskt ditt stjärntecken?

Här kan du läsa om ditt tecken. Och här är en annan sida ;)



Tack förresten alla som hittills röstat på mig i Veckans Blogg!
Caroline, Hanna, Emelie, Amanda, Jossan, Ida och Frida Hjärta Kevin, och du som inte uppgett något namn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0