stranden och tacos

Gick ut en vända med Tudor i morse på gården medan Tobbe var och tränade. Stog ut i sisådär 5 minuter innan svetten rann. Shit vad varmt!
När Tobbe kom hem så föreslog jag att vi skulle åka ut till mina föräldrar och sätta oss på bryggan där, och så kunde Tudor leka på stranden med sina kusiner, eftersom jag visste att syrran med familj skulle vara där ute också.

Så vi stack iväg, men först stannade vi till vid kaninerna för att ta bort den äckliga fästingen som jag sett på en av kaninbebisarna igår. Lyckades få Tobbe att hjälpa mig att plocka bort den eftersom jag hade behövt tre händer för att göra det själv.
Men väl framme så hittar jag inte på den längre. Jag var lite osäker på ifall det ens var en fästing (den var liksom mer avlång. Som om "påsen" hade gått sönder, och så var den röd istället för grå-vit som de brukar vara). Förhoppningsvis var det någon annan insekt, annars har väl fanskapet hoppat av och lagt ägg i buren...... uäk uäk uäk!!!

Ikväll skulle Tobbe fixa tacos till jag kommer hem från jobbet, så nu ska jag sitta här och bli riktigt hungrig! Mmm... så gott med tacos!
Vi brukar ha (förutom köttfärsen och såsen) ost, gräddfil, tomat, paprika, sallad, gurka, majs, lök och cashewnötter i våra tacos. Majs och lök brukar jag hoppa över dock. Cashewnötter är väl det lite mer ovanliga vi har i- Det är himla gott faktiskt. Banan fick jag höra av en kompis och det var helt okej (även om det fortfarande inte finns med på vårat taco-bord).

Har du några speciella ingredienser när du äter tacos?


mmmmm.....


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket!

många tycker att jag bara skriver skit!

och ignorerar mobbingen

2009-08-07 @ 16:53:17
URL: http://emmaeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0