Halo

Å äntligen får jag reda på vad det var för konstigt rött sken som Tudor och jag såg på himlen för något år sedan. En stor röd fläck som liksom lyste. Svårt att förklara.

Men igår såg jag det igen, fast mer i form av en pelare. Det såg så häftigt ut. Tyvärr lyckades min kassa mobilkamera inte alls fånga det på bild.
Helt eldrött var det! Så vackert.

Nu läste jag precis länstidningen här, och såg att någon annan fått bild på det (men på bilden såg det inte alls lika fint och rött ut som IRL).
Halofenomen kallades det. Det var inte så vanligt att man såg såna. Och nu har jag sett det två gånger. Coolt.


Kommentarer
Postat av: mikaela

ha en riktigt god jul ! (:

och kolla gärna in mina teckningar på bloggen

kram

2009-12-23 @ 22:43:21
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0