I'm a donnaholic

Det hade gått förbi mig totalt att The Donnas hade släppt ett nytt album. Det var visserligen bara 8 dagar sedan, men ändå ;)

Nya albumet har den lite skumma titeln Greatest Hits volym 16, men är för den sakens skull inte riktigt en best of-skiva (någon best of the Donnas finns inte ännu, men de har antagligen nog med material för en sådan nu!).
Albumet är The Donnas 8:e, om jag inte räknar helt fel, och är enligt Ginza.se "strålande!"
Den består till hälften av nytt grymt bra material, och andra hälften är äldre hits i nya versioner - antingen nyinspelade i studion eller liveversioner.
Har inte lyssnat på The Donnas så himla flitigt de senaste åren, bland annat pga deras "Goldmedal" inte alls föll mig i smaken. De tappade lite av sin skitiga stil när de gick på storbolag. Men nu är de visst tillbaka i gamla banor. Härligt tjejer!
Så den som får för sig att köpa en present till mig någon gång....... hmm hmm hmm.... :P


The Donnas "40 boys in 40 nights" - en av singlarna från deras 4:e album "Turn 21", som jag tycker är en av deras bästa.

Kan rekommendera att se The Donnas live också. Har varit och sett dem två gånger, och det var bra röj båda gångerna. Extra kul var det när Chick Habit var förband också, som också är bra.

Om nu funderar på rubriken.... Donnaholics är The Donnas fanclub (som jag visserligen inte är med i, så jag är ju egentligen ingen donnaholic :P)

Bra, nu fick jag ut en dagens låt också. För det var några dagar sen nu! ;)

Kommentarer
Postat av: Filmfreaksen - Johanna

Sv: haha jag lovar att vi recenserar den sen, du får hålla koll bara :) haha, det får vi se :)

2009-07-16 @ 12:59:44
URL: http://filmfreaks.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

tyck till om mina utlagda sångklipp vetja! > http://anewkindofmetal.blogg.se/category/my-songmaterial.html vore guld :)



- här hittar du till min youtube där du kan lyssna på mer och bl.a vårat band vi snart spelar in med! http://www.youtube.com/user/s0adlisa

stay update <3

2009-07-16 @ 18:28:26
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0