smells like teen spirit

Insåg häromdagen att jag sparat typ varenda parfym sort jag använt genom tiderna (har kastat dem som jag haft flera av).... Förutom Date-flaskorna då ;) För vilken tjej född på 70 eller 80-talet har inte använt Date någongång i livet? haha...

Har en skvätt kvar i nästan alla flaskorna så man känner fortfarande lukten och jag måste säga att alla luktar bra ännu, förutom en som inte luktade något alls.
Minns dock en parfym som jag kastade efter ett tag - Samba Natural - den luktade kattpiss efter ett tag. Uuäääk verkligen!

Här är dem, mina parfymer:

Fr.v: Puma Flowing, Tommy Hilfiger Tommy Girl, Nina Ricci Les Belles De Ricci, Ralph Loren Polo Sport Woman, Salvador Dali Laguna, Harajuku Girls G, Samba (originalet), Escada Sunset Heat, Jennifer Lopez Live Lux

Jag har tråkigt nog ingen direkt beskrivning på dofterna, men alla luktar mer eller mindre ganska fruktigt. Tommy Girl är väl den som har mest fräsch och sportig doft, och Laguna är mest blommig, men de andra skulle jag nog säga frukt på!
Polosport luktar vattenmelon tycker jag, och G luktar ju som jag sagt tidigare Cocos.

Har ni några favoritparfymer genom tiderna? Berätta! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

hejsan! förlåt om jag stör. ville bara kika in och berätta att du har en jätte fin blogg. Och även fråga dig en sak kan du svara på dagens fråga i min blogg? Dagens fråga handlar om; Har du nånsin pratat med kändisar eller skrivit till dom på tex Myspace? Om ja, vilka har du fått svar ifrån eller pratat med irl?



till dagens fråga; http://emmaeriica.blogg.se/2009/july/tillbaka-for-en-stund.html



I samma inlägg finns det en video av ett spöke som troligen visas vara Michael Jackson. Kommentera gärna vad ni tycker om videon. Ärlighet tack! Va helt ärlig när ni kommenterar! :D



Jag gör icke reklam för min blogg!



Tack!



EmmaE.

2009-07-18 @ 18:06:10
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Ida

Tommy Girl hade jag med för många år sedan! Har också sparat alla mina flaskor utom Dateparfymerna, som man givetvis var helt såld på då hehe.



Min favorit genom tiderna är min första "dyra" parfym jag köpte, en Diesel i en röd liten flaska. Kommer inte ihåg vad själva sorten hette... Den luktade helt galet gott men den finns tyvärr inte kvar idag vad jag vet.



Kramar Ida

2009-07-18 @ 18:28:23
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Ida

Det var inte Bactrim jag fick. Det hette något annat superlångt. Hur skönt som helst i alla fall, nu har jag inte alls ont längre!



Trist att du inte kunde komma :( Det var verkligen en varm och härlig dag att tävla på.



Kramar Ida

2009-07-18 @ 18:52:25
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: yesbox :) okey, haha tyck till när du har lyssnat!

2009-07-18 @ 20:53:12
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0