softa söndag

Yes! ledig dag! Helt ledig!
Igår var jag på möhippa för Sofie, och det var kul. Vi gick och åt på ett mysigt ställe som hette Papas Tapas i Eskilstuna, och herregud vad mätt jag blev. Sista rätten som kom in fick jag nästan inte i mig något av. Men gott var det iaf.
Drack också några riktigt somriga och smarriga drinkar, varav en av dem - Coconut passion - var hur somrig och fräsch som helst. Lite syrlig.
Sen drack jag ju såklart mjölkdrinkar a la Likör 43 som vanligt ;) Likör 43 och nån jordgubbssyrup... mmmmmm....
Om ni gillar mjölkdrinkar och banan så ska ni prova den här (har inget namn på den): kahlua, mjölk och bananlikör, som skakas. Smakar bananmilkshake med lätt choklad/kaffesmak. mums mums.

Sista tåget från Eskilstuna trodde jag skulle gå hem kl 22.05, så jag var beredd på att åka hem tidigt. Men när jag kommer fram får jag höra från Kajsa att sista går 20.05.... den som går 22.05 går förbi stockholm först. Nej tack liksom.... Men klockan åtta vill man ju inte åka hem.... Som tur var fick vi skjuts hem av bruden Sofies bror som ändå skulle hämta sin flickvän tillbaka till Västerås. Tur!
Kul att träffa Sofie, Kajsa och Madde igen. Det blir alltid ett tag mellan gångerna. Men nu blir det partaj om bara två veckor igen, för då lir det bröllopsfest :)

Idag är det lite halvmulet ute, men vi ska åka ut till Tobbes föräldrar och käka lite. Vi ska ta med Tudors cykel så att han får cykla lite utan stödhjul. Vi provade första gången igår, och på ungefär ½ minut så släppte jag taget och han cyklade själv. Han är duktig den lilla killen! :)


Tudor och min pappa, på Tudors 3-årsdag (i fjol) när han fick sin cykel. Haha, pappa ser helt gråhårig ut på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0