tävling i sol, skyfall och åska

Idag tog jag en tripp till Dalarna för att tävla lite. Hade sett ut den tävlingen sedan lääänge då de skulle ha lätt rakx2 (jag har ju bara lättklass-kaniner så det passade mig perfekt). Dessutom dömde jag alla övriga klasser så nu har jag samlat ihop mina antal dömda starter jag behöver ha för att slippa uppdatera min domarlicens.
Dagen började soligt och jag gick i linne...
Och så här gick det i första lättklassen:
Cleo - 2 fel i grunden och gick till final. Nollade finalen och slutade 8/27.
Loke - Nollade grunden men fick 1 fel i finalen (sista hindret), men det ledde ändå till pinne. Han slutade 3/27.
Oskar - Rev de två första hinderna (bland annat ett suuuperlitet kombiluten... haha) men nollade resten av banan och även finalen. Kom precis utanför pinne; 7/27.
Martin - Rev parkbänken i grunden men nollade finalen. Slutade 4/27 och fick pinne.

Sen skulle jag döma eliten, och vid tredje starten så började skyfallet! Stackars Liv som skulle debutera i elit med sin kanin... Det gick ju åt helvete i det där vädret... Sen kastade sig alla in i sina bilar och väntade ut regnet. Vi körde klart elit, svår och medelsvår och sen var det dags igen; åska och spöregn! Bilen igen.... haha

När vi väntat ett bra tag och frågan togs upp om vi skulle ställa in den andra lättklassen så beslöt vi att köra ändå. Livsfarlig kaninhoppning.... öppet fält i åska, haha...
Men efter sådär 4-5 starter så sprack det upp, och blev faktiskt fint väder igen! :)
Så här gick det i andra lätten, och då kan jag säga att det var en stor vattenpöl banan stod i. Många som inte kom i mål (kaninerna blev ju så tunga av allt vatten):
Cleo - rev första hindret i grunden trots spöregnet och nollade finalen. Slutade 3/25 och kom upp i medelsvår :D
Loke - Tyckte vattenpölarna var hemska och rev 4 hinder i grunden. Ingen final och han slutade 9/25.
Oskar - Denna makalösa kanin hoppade snyggare än ha nånsin gjort och var inte ens liiite luktig. Han gick dubbelnolla och vann klassen :D
Martin - stackars gubben tyckte det var hemskt med allt vatten, så efter att han bara försökte komma upp i mitt knä så tackade vi för oss vid fjärde hindret.

Så, alla mina kaniner fick varsin pinne, det var lite kul. Kul att träffa massa folk man inte sett på länge också. Tack Dala KH för en trevlig tävling, trots regn.....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Heja grymma Oskar!!

2009-07-11 @ 20:55:47
Postat av: Ida

Grattis till alla placeringar!



Kramar Ida

2009-07-11 @ 23:06:57
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Ida

Jo det är kul med presentkorten, men jag kan ju aldrig använda dem haha. Tråkigt nog kunde inte Libra komma idag för hennes glasögon hade gått sönder så hon kunde inte köra bil.



Ja U2 kommer nog bli en riktig upplevelse. Håller tummarna :)



Kramar Ida

2009-07-11 @ 23:09:40
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Ida

Hinder kan man inte få för många av! Jag älskar att köpa nya hinder. Hade inte riktigt bestämt vilket jag skulle ha men funderade på en till halvtvåan för att de är så prisvärda och användbara. Samtidigt så vill jag gärna ha ett trippelgulan...



Ja det var lite synd, men de kommer ju till jubileumstävling och då tänker jag shoppa!



Kramar Ida

2009-07-11 @ 23:29:33
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Liv

Grattis till placeringarna :) Hihi, ja inte världens bästa förutsättningar för en elitdebut, men Lilja blev iaf inte avskräckt för hon hoppade en elitkrokbana idag på 4+0 fel och fick placering ;)

2009-07-12 @ 20:37:05
Postat av: JeNnY

ja men vad härligt :) grattis!

2009-07-12 @ 20:44:14
URL: http://numberoneblind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0