galen dag hos kaninerna

Var iväg på tävling med Elin idag i Uppsala, och beger mig iväg till kaninerna vid 15, efter att ha tillbringat förmiddagen på stranden med Tobbe och Tudor.
Hos kaninerna möts av ett stort berg av spån i Dixies bur. Ännu större än dagen innan. "Men inga ungar" tänkte jag eftersom jag inte såg nåt päls, för att sedan tänka: "om hon inte begravt stackarna i det där berget!" så jag tog ur dixie och började gräva. Och jodå, en mörk unge fann jag.
Nej inte bara en, tänkte jag då, för att sedan hitta en till, två till, tre till! 4 levande ungar! yeeey, Äntligen!
Åtminstone tre av dem är wienertecknade med bläsar och grejer, och en är helt rosa så det blir en överraskning. Kanske kan se imorgon.

Sen stack jag iväg till tävlingen, Och det var varmt varmt varmt.....
Så här gick det:
Martin var bara alldeles för slut i värmen och ville lägga sig mellan varje hinder. Men han hoppade hyfsat men fick 2 fel på halvhjärtade hopp över två hinder. Blev 28/34.
Loke gick även han på 2 fel. Men farten var betydligt bättre där. Bara lite slarv som skapae rivningarna. Han slutade 26/34.
Cleo gick på 0 fel i grunden, och hoppade fint, men stannade lite här och var. Tyvärr rev hon första hindret i finalen när hon plötsligt fick för sig att ha massor av fart och rusade iväg på 11 sekunder. Hon slutade 11/34 (varav 9 var dubbelnollor). Lite synd på hennes rivning där, men å andra sidan är jag glad att hon inte blev medelsvår riktigt ännu....
Oskar debuterade ju idag, och det gick kanon. Han hann inte få alls så mycket tid utanför transporten förrän han skulle in på framhoppningen, men det gick bra. Han är ju så orädd. Men destu mera luktig... men när han sätter fart går det fort. Han gick på 0 fel i grunden, och rusade på betydligt bättre i finalen. Så han nollade igen och fick pinne på debuten, 8/34.
Duktig kille :D

Sen var klockan redan 21.15 och Elin och jag åkte hemåt. Framme vid Elin hjälper jag henne att packa ur och upptäcker:  SHIT! jag har glömt en kanin kvar! Paniiiiiik! Cleeeoooo!!! Ställde jag buren brevid bilen? Har jag backat över henne? panik panik!
Fick tag i Jessica och snälla Hanna skulle ta med henne hem (Hanna är ju Cleos fanclub så det var ju tur ;).
Shit alltså, hur kan man lyckas med nåt så korkat? Det var väl för att Elin hjälpte mig att ta några burar så när jag gick och hämtade de sista så hade jag inte koll på hur många som hämtats. klantigt av mig! usch.... 


Så här trött var Martin mellan varje hinder, haha....

Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis till pinne på debuten! Det var inte dåligt :D



Oj då, inte kul att glömma kvar någon :S Hade fått rejält ont i magen jag också.. Tur att Hanna kunde ta med sig henne hem.



Stort grattis till bebisarna! De har väl varit efterlängtade kan jag tro :)



Kramar Ida

2009-06-24 @ 10:00:54
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha ja det är verkligen sanslöst trist. Jag måste också ha något att läsa om det ska gå an. Helst vill jag spela badminton eller något så man inte behöver tänka på att man solar. Är på tok för rastlös för att ligga still utan att göra något.



Huu en gång till? Jag höll på att avlida i 45 minuter haha!



Kramar Ida

2009-06-24 @ 10:08:18
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0