party

Igår var hela familjen iväg till syrran som fyllde 30 i veckan, och hade fest igår.
God mat (tog om ett par gånger), vin och vackert väder. Satt på framsidan vid hennes hus en hel del och shit vad varmt det var.
Min kusin och bästa kompis Emilie (trots att vi tyvärr inte hörs av allt för ofta numera....) var på festen också med sin kille, och det var kul att träffa dem igen. Var ett tag sen sist. Vi pratade om att vi skulle åka till Grönan ihop någonting under sommaren. Då det är jag som jobbar mest så får jag ta och kolla över något bra tillfälle!

Kunde nog inte varit finare väder för syrran att ha festen på! När vi kom hem vid sådär 19-tiden så var det 29,5 grader ute i skuggan. Kan inte låta bli att le lite åt min kusin Fredrik som åkte iväg med sin familj till Mallorca under denna vecka, när det har varit lika varmt här, eller möjligen varmare (tror det är ca 25 grader där).

Efter att vi åkte från Jossan så åkte vi och lämnade Tudor hemma hos hans faster där han skulle bo under natten. Och senare under kvällen så drog sig Tobbe, jag och Tobbes kompis ner på stan till ett av ältälten på Cityfestivalen, för att sedan avsluta kvällen på Blue Moon.
Det var rätt lite folk på krogen, men tur var väl det för det var hur varmt som helst. Terrassen var nog mer proppad med folk än vad dansgolvet var.

Nu har vi precis kommit hem från att ha tagit bussen ner på stan och hämtat Tudor. Och ikväll sticker vi till mina föäldrar och grillar lite. Mmmm.... gott med grillat!


Söta som socker... Emilie och hennes sambo Richard

Födelsedagsbarnet själv blir serverad tårtbitar av maken.... Hmm.... ska jag ta prinsesstårtan eller blåbärstårtan....?

Den goda maten..... mmm.... jag blir sugen igen!

Rackarpojkarna Tudor och Tor, som för ovanlighets skull höll sams väldigt bra under hela dagen!

Fnitterfiorna, alltså  jag & Emilie

Tobbe, Emilie och Richard på den vaaaarma altanen på framsidan.

Tackar Jossan för en trevlig dag ute hos er :)


Avslutar inlägget med en gammal video med Blur. För dem som inte vet så var Emilie och jag helt craaaaazy i Blur under slutet av 90-talet (och jösses vad gammal man lät nu, men det var ju faktiskt snart 10 år sen de albumen inte spelades minst en gång om dagen hos oss). men självklart har jag fortfarande kvar alla lillfingernagel-stora bilder (och alla bilder som var större också såklart) på Blur som jag sparade i en pärm.

Ha en otroligt skön dag i hettan! :)
ciao

Kommentarer
Postat av: MammaMia!

grattis till din son, min lilla dotter heter Nova =)

hur gammal är din lilla son?

2009-06-28 @ 19:22:22
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: MammaMia!

Okej, ja tiden bara flyger förbi=) Min lilla Nova är ioförsig bara 4 månader den 8:e juli..Men som sagt tiden gårt fort och man blir glad för varje framsteg dom gör :)

Tudor var ett ovanligt men väldigt fint/häftigt namn =)



ha en bra kväll



Kramar Mia

2009-06-28 @ 22:09:45
URL: http://ungmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0