Turkiet

Sådär....nu har locket i mitt öra gått över mer eller mindre... Jag brukar alltid få lock när jag flyger, men inte så mycket numera. Men igår fick jag värst på flera år. trodde huvudet skulle explodera! Men det var väl för att jag blev sjuk under resan...

Nu ska jag ta igen en veckas bloggande ;)
Tidigt på morgonen onsdagen den 3 juni stack vi iväg till Arlanda för att flyga till Turkiet, och kom fram på eftermiddagen till ett rätt molnigt Side, men trots allt väldigt varmt.
Dagen efter var det några moln men solen var framme hela tiden iallafall, men då var jag smart nog att dra på mig solskyddsfaktor 6 (ifall det skulle bli molnigt resten av veckan...) och såklart så bränner jag mig på en gång.
På fredagen fanns inte ett moln i sikte och det blev ännu varmare! Och jag fick med andra ord hålla mig i skuggan hela tiden, bortsett från när jag badade. Inte nog med det fick jag en rejäl förkylning så jag gick och snorade hela tiden.

Min förkylning gick väl mer eller mindre över på söndagen, och vädret skulle fortsätta vara lika resten av veckan: sol, inte ett moln, och vääldigt varmt! Härligt!
För första gången (vad jag kan minnas) så provade jag på all inclusive. Det var rätt skönt att slippa tänka på att lägga pengar på mat, men det blev lite smått enformigt också. Men helt okej!

Nästan varje kväll var det show för barnen och minidisco, som Tudor var med i. Nu när vi kommit hem håller han show för oss här hemma, haha... Igår kväll när Tobbe och jag la in alla bilderna (blev 450 stycken) så hörde vi hur han sjöng i sömnen; "hej hej hej!".
Han sitter just nu och sjunger på sångerna faktiskt... min lilla ministar.

Kort och gott kan man säga att det blev en väldigt lugn vecka. Vi gjorde faktiskt inget speciellt alls, men det var bara så skönt att faktiskt bara ta det helt lugnt! Man kan väl sammanfatta veckan med mycket sol, värme, bad och  vodka red bull ;)


Jag på balkongen. Jao, lite mer färg har jag än vad fotot visar... Mest på magen. Och ansiktet solar jag ju inte så...


Det blev väldigt många stunder i poolen.....


Och en hel del vid stranden också. De höga vågorna var riktigt kul ;) fast man var tvungen att ha full koll på dem hela tiden annars blev man överspolad :P
Jag diggar Tudors stil på den här bilden, hahaha


Tittade förbi vid Apollons tempel igen, när vi var i Side Old Town och åt mat en kväll.
(en dyr historia för övriga sällskapet, som beställde in varsin jätteräka till förrätt som visade sig kosta 250 kronor.... Tack o lov att jag inte äter skaldjur...)

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj det måste verkligen ha varit en JÄTTEräka!! Låter som att ni har haft det jättehärligt, är skapligt avis hehe :)



Kramar Ida

2009-06-11 @ 14:51:12
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Kan Dee Drawings

Tusen tack för dina kommentarer! :) Kramar!

2009-06-11 @ 19:59:55
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0