originalet please....

Såg nyss den amerikanska remaken på One Missed Call. En film som jag tyckte var hur läskig som helst när jag såg den på bio tillsammans med Tobbe och bara tre personer till i salongen. Hur creepy som helst!
Nu pratar jag förstås om det japanska originalet från 2003 (One Missed Call / Chakushin ari). Var precis lika rädd när jag såg den andra gången hemma i soffan under en filt :P
Har inte velat sett den nya amerikanska bara för att jag tyckte den japanska var bland det läskigaste jag sett i filmväg, så det kan alltså bara bli sämre.
Nu gick den amerikanska från 2008 på tv, och då såg jag den ändå. Alltså herregud vilken dålig kopia, med helt igenomhafsad story. Man han knappt börja titta förrän den var slut (tror den bara var 1h 10 min dessutom....), och storyn var ju en helt annan. De tog bort allt det som var obehagligt i den japanska. Inte en enda kuslig grej.
Som sagt, de har bara hafsat igenom hela filmen.
Vad arg jag blir!

Ni som sett den amerikanska - radera ut den från erat minne och se den japanska. Såååååå mycket bättre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0