salut! cest vendredi

Oh, jag älskar franska!
Önskar jag hade lärt mig lite mer... Tycker det är ett himla läckert språk! Även italienska tycker jag låter så himla snyggt. Lite franska minns jag iallafall från 7:e klass, men att stava dem är helkört....
Har funderat lite på att försöka lära mig igen, men jag vet egentligen inte vad jag ska ha det till.... 

Hittills har det inte ringt någon icke svensk-talande till jobbet, och det är skönt. Men idag trodde jag nästan att jag hade fått någon på tråden som pratade något annat språk... men det visade sig att han bara pratade väldigt otydligt!

Nu har jag ledigt en dag, och sedan jobbar på på söndag igen eftersom jag bytt så att jag får vara ledig nästa söndag då jag ville åka och tävla.
Imorgon är det barnens dag ner på stan, så jag tar väl med Tudor dit en stund. Jag har aldrig varit dit någongång så jag har ingen aning om det är något att gå på, eller om det bara är skit. Återstår att se!

Dagens låt blir såklart en fransk; Emma Daumas, en skön sångerska som ser ut ungefär som frankrikes svar på Avril Lavigne ;) Här är hennes låt Tu Seras:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0