Vem bestämde?

Jag har alltid gillat udda kläder.... en salig blanding av punk, goth, grunge, bohem och kawaii.

När ska jag sluta med denna stil? Sminkar jag mig fortfarande lika mycket? Har jag fortfarande konstiga färger på håret?
Nja, kanske inte lika mycket som förr, men jag älskar fortfarande stilen, och kan fortfarande dreggla över folk som har riktigt snygga färgglada candycanes på huvudet.

Jag skulle vara överlycklig om jag fick se ut som den sjukt snygga modellen Air!


bilden kommer från thecore.nu


Vem bestämde att Vuxen = seriös stil ???
Seriös stil = tråkig stil tycker jag. Eller kanske "brist på stil".
Varför är det så?

Kirsten Dunst, som är jämngammal med mig, har iallafall varit cool nog att prova på kawaii-stilen (eller decora, fruits, lolita, vad du nu väljer att kalla det). Jag tycker hon ser helt fantastiskt ball ut!

 

När man är liten bestämmer mamma och pappa vad man ska ha på sig. När man är tonåring bestämmer man själv, och när man blir vuxen så bestämmer...... samhället?

Blir man verkligen för gammal för att få bestämma sin stil själv?




Kommentarer
Postat av: Daniel

Skitsnyggt!



Alla ska ha egen stil, alla bör va personliga!

Själv kör jag allt i loppis, desto mer färger desto bättre. Tyvärr tonat ner mej med åren men det borde jag ändra på!

2009-11-16 @ 09:17:35
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jonna

Oj vad jag håller med dig! Jag tror absolut att samhället klär vuxna.

Det är ju många gånger som man... eller i alla fall jag, har klätt mig på ett annat sätt och haft andra smycken och frisyr på grund av vad jag ska göra eller vem jag ska träffa.

Rätt stört egentligen!



Alla har visserligen rätt att klä sig som dem vill, men då är ju risken att man inte blir tagen seriöst, det är DET som är stört.

2009-11-16 @ 13:48:06
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0