Bästa tv-spelen

Dags för en ny lista.

Att jag inte är någon Tvspels geek vet nog de flesta. Jag fullkomligt suger på de nya spelen, och jag tycker inte att det är speciellt kul heller!
Men det finns några gamla godingar som fortfarande är lika kul att spela! Här kommer min 5-i-topp lista!

5:e plats
 
Donkey Kong Country, till Super Nintendo. Snyggaste spelet som fanns just då. haha.


4:e plats


 
Super Mario Land 2, till klassiska gamla Game Boy. Ett riktigt avancerat spel för att vara till Game Boy. Kul och lite klurigt.


3:e plats


 
Terry's Big Adventure. Nu kommer väl många tänka "huh? what?" men det är till det gamla gamla tv-spelet Commodore 64. En liten kille som slogs med sin yo-yo.

2:a plats

 
Super Mario Bros, till Nintendo 8-bit och Super Nintendo. Tidernas spel! Alla var bra! Men jag gillade mest Super Mario 3.


1:a plats

 
Great Giana Sisters, också till Commodore 64. Men? Det är ju typ likadant som Super Mario. Mm... snacka om kopia. Men det är ju mycket coolare att spela som små tjejer med punkfrisyrer än små rörmokare ;)


Bubblarna:
 
Game Boy's Dynablaster och Balloon Kid var två andra av mina favoritspel. Balloon Kid var allra bäst när man kopplade ihop spelen och körde dubbel. Skitkul att smälla den andres ballonger eller putta ner denne i vattnet, hihi...

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja du. Efter vad jag minns så var det mina ballonger som rykte../:I Inte undra på att jag lärde dig att dyka (eller inte) kanske?? Hehehe;)

2009-10-09 @ 20:47:22
Postat av: JeNnY

hihi :) det var nog dääärför jag tyckte det var så kul!

2009-10-09 @ 23:05:11
URL: http://numberoneblind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0