fällning

Idag var det jobbdag igen. Långdagar på fredagarna.... men när jag jobbar fredagar så hart jag ledig helg iallafall, så det är bra. Denna helg har jag dock bytt, så jag jobbar söndagen. Då är jag ledig nästa söndag istället, och då är det tävling i Västerås som jag ska åka på.
Kul att tävla på hemmaplan, men jag har inte alls haft mycket tid för kaninerna denna vecka när flytten pågått, så jag hoppas de är i form ändå.
Jag passade på att väga kaninerna lite idag innan jobbet, och de flesta har gått upp lite... Martin var tyngst med sina 3 kg. Dixie och Cleo hade båda blivit lite lättare, på 2,7 kg respektive 2,5 kg. Blondie vägde 2 kg och Oskar hade gått upp till 2,6 kg.

Haha, Blondie fäller nåt enormt fult! Först trodde jag att hon varit i slagsmål med morsan Dixie, men nu är jag rätt säker på att det är en ful fällning. Hon har stora fläckar i ansiktet. Man får ju skämmas för henne nästa helg när hon ska debutera.
Förhoppningsvis har fläckarna fyllts ut lite grann med ny päls då....


Kommentarer
Postat av: Lisa

Wow. stora Oskar!!

2009-10-31 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0