Hopptränat

Jag var ju och hopptränade igår, och provade nya hindret.
Oskar, Cleo och Blondie var de som fick följa med, för det är ju de som tävlar aktivt nu. Martin verkar inte alls tycka att det är kul längre, och visar inte alls något intresse för att hoppa. Han bara sitter och stirrar, eller försöker hoppa upp i mitt knä.
Känns ganska meningslöst att försöka då. Jag vill ju inte tvinga honom. Han är ju så pigg och glad och kelig iallafall.

Oskar fick mest träna för att han tycker att det är kul, och för att det var vissa kombinationer som jag tyckte han behövde träna på. Men den kaninen hoppar allt. Inte en enda rivning  gjorde han.

Cleo fick hoppa för jag tycker hon har blivit lite tjock och klumpig. Men även hon hoppade galant, efter att ha rivit nästan allt i första vändan, haha....

Blondie fick träna för att hon fortfarande behöver ha lite rutin i det hela. En riktig virrpanna är hon. Men så länge hon har fart så flyger hon över det mesta. Börjar hon tveka så går det skit.... hmm, nåja. En vecka kvar till debut. Får se hur det går.....
Kullsyrran Flugan hade debuterat idag, med sin ägare Maria. Men de har inte hunnit träna en enda gång, och heller inte haft sele på vad jag förtod det, och kom i mål på 4 fel. Känns ju faktiskt bra med de förutsättningarna, och det går nog bättre för henne så småningom.

Nu letar jag rakbane-tävlingar till Oskar, för jag vill verkligen åka till Kistamässan och tävla, och jag har ju ingen att starta där. Men 2p till för Oskar i rak borde vi ju hinna skrapa ihop. Om det fanns några tävlingar vill säga... annars är det svårt....

Kommentarer
Postat av: Eleonore

SV: hehe ja smaken är ju som baken!



Jag håler med där, gillar inte jordgubbssmaker, det ska vara the real deal! Men bilarn är ju supergoda, gillar mest de vita :)



2009-10-24 @ 14:21:28
URL: http://fikamed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0