Oskar is the shit

Idag var jag och tävlade. Det skulle vara regn och rusk här hemma, men i Lindesberg skulle vädret vara kanon. Och det var det! Fast kallt och lite blåsigt. Men soligt hela dagen så det var bra.

Jag fick hem mitt nya Hello Kitty-hinder, och det var skitsnyggt. Sara är så duktig!

Och hur gick tävlingen.... ja.... man får nästan skämmas!
Dixie var först ut, som utom tävlan i lätt. Och eftersom hon hoppat svår på träning (tom med Tudor!) så vet jag att hon kan. Men viljan finns inte där jämt, så hon gick och puttade lite.... 6 fel! Pinsamt damen....
Och så Martin.... Han ska få tävlingsvila nu tror jag, för han verkar inte tycka det är kul alls längre.. Vet inte vad som hänt. Men vid tredje hindret valde jag att utgå med honom, för han verkar helt enkelt inte vilja.

Sen blev det låång väntan. Jag dömde aldrig eliten, men fick dömma lätt ny istället. Och till slut var det dags för Cleo och Oskar i medelsvår. Cleo var taggad på framhoppningen och gick jättefint. Men på banan.... så slarvade hon i pincip varenda hinder. Jag tror hon fick 6 fel hon med, och slutade 16/20.
Oskar var lite nosig och åt massa löv innan start, men väl framme vid banan kom raketen fram, och han fick bara 1 fel (han hamnade lite snett på ett hinder och jag hann inte korrigera honom).
I finalen nollade han med ännu mer raketbränsle, så det blev en seger för Oskar på medelsvår rak-debuten. Heja killen!


Jag är duktig och söt

Avslutade dagen med att köpa med mat från McDonals hem. Så nu är man sådär lagom äckligt mätt....


Kommentarer
Postat av: Liv

Heja Oskar! Han är såå duktig!

2009-10-17 @ 20:54:28
Postat av: JeNnY

Liv: Tack :)

2009-10-17 @ 22:09:48
URL: http://numberoneblind.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis Oscar!!



Kramar Ida

2009-10-17 @ 22:28:39
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0