atchoooooo

Idag har jag städat burar... så nu nyser jag som en tok. Jag är ju allergisk mot hö (inte fått det bekräftat men det måste vara så).
Jag är ju inte som andra heller som nyser en eller två gånger och sen är det bra. Nej, jag nyser 6-12 gånger på raken och efteråt mår jag ungefär som om jag ligger i influensa. Helt värdelöst!

Innan nysandet så träffade jag en gammal klasskompis för en fika på stan. Fikat blev dock lunch, och jag tog mig en grillad chiabatta med kyckling och creme bonjour på cafe Stugan. Det var väldigt gott!


Ja det råder väl inga tvivel vem i Snövit som är jag?

På tal om Snövit och de sju dvärgarna så poppade ett minne upp nu... Min syster och jag köpte gipsfigurer av snövit och dvärgarna när vi var små. Vi delade upp dem så vi fick 4 var. Mina var nog Butter, Trötter, Toker och Prosit, och syrran hade Snövit, Kloker, Glader och Blyger.
Vi tog våra "fulaste" och gjorde först, ifall vi gjorde fel (vilket i mitt fall blev Prosit om jag inte minns fel, och syrran hade Kloker). Men de blev klockrena så sen körde vi på. och varenda en gick sönder sen!
Så fick fick vara nöjda med våra två fulaste, som blev de enda hela gipsfigurerna. Haha...

Kommentarer
Postat av: Michaela » Foto, design, vardagliv m.m

häftigt hår du har :))

2009-09-10 @ 15:26:53
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Lindapauline

sv; tack! :D Ja den är huur mysig som helst!

2009-09-10 @ 20:40:06
URL: http://lindapauline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0