Poänglösa program

Igår var det premiär för Let's Dance igen.
Jag har faktiskt aldrig följt det (däremot kollat något enstaka avsnitt då när Markus Fagervall var med. De var ju rätt duktiga, så det var väl lite underhållande på ett sätt.... men nja..), och jag blir ganska frågande när folk stör sig så mycket på att vissa av deltagarna redan kan dansa.
So what? Vem bryr sig?
Det är kändisar som tävlar. Vem bryr sig vem som vinner? Det vore väl skillnad om det var vanliga svenssons som tävlade, typ som i So you think you can dance.
Programmet går alltså ut på att kändisarna ska lära sig dansa, eller? Vinner de något? Och de som redan kan dansa, varför är de med?
Nä, jag fattar inte meningen med programmet.... mer än att det är kändisar som vill synas lite extra mycket.

Dokusåpor a la Paradise Hotel, Big Brother etc tycker jag också är helt hopplösa. Det går ju inte ut på ett dugg, förutom att de ska vinna pengar på slutet. Det måste väl finnas enklare sätt än att göra bort sig totalt i Tv?
Vara mest otrevlig, mest blåst eller ha mest sex?

Program som Idol, So you think you can dance, Projekt Runway och Top Model tycker jag däremot är okej, för de kämpar för att få jobba med någonting som de drömmer om. De kämpar iallafall litegrann, och det känns inte som om de bara vill "synas och höras mest" utan faktiskt är seriösa (ja de flesta iallafall, det finns ju undantag....).




Kommentarer
Postat av: Ida

Jag håller helt och hållet med dig! Top Chef är också ett favoritprogram som jag är inne i just nu. Rekomenderas om du inte har sett det förut :)



Kramar ida

2010-01-09 @ 23:32:26
URL: http://eldnatt.blogg.se/
Postat av: Molly

Svar: Härligt med ett till Burton/Depp-fan :D



Yes, jag har sett Coraline. Tyckte den var supercool :)

2010-01-10 @ 11:44:42
URL: http://molkan.se
Postat av: Helena

Sorry, men ditt minne sviker dig. Markus Fagervall har aldrig varit med i Lets dance.

2010-01-10 @ 16:11:26
Postat av: JeNnY

Helena: Haha, du har rätt! Då är jag ju Lets Dance-befriad totalt!! hihi

Det var ju Stjärnor på is jag tänkte på. Same shit, nästan. fast dance på is var väl ändå lite mer underhållande?

2010-01-10 @ 19:29:35
URL: http://numberoneblind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0